operation

VARNING FÖR LÅNG TEXT!
I torsdags hämtade mamma mig från skolan och vi åkte till Vänersborg. Jag skulle operera mig tidigt på fredag morgon. Operationen gör jag för att jag har ett stort hål på min trummhinna vilket gör att jag måste ha en typ av lerklump i örat varje gång jag badar och duschar. Jag har även fått sämre hörsel pga hålet. Detta har jag haft sedan jag var ganska liten och det har inte läkt naturligt så en operation är nödvändligt. 
 
Så jag åkte hem och gjorde iordning allt jag skulle ha med mig till sjukhuset. Jag skulle operera mig tidigt på fredag sedan sova där. Men sent på torsdagskvällen så ringde en annan läkare hem och berättade att min operation blivit inställd pga att min läkares mamma var allvarligt sjuk och låg inför döden. Detta var skitjobbigt för mig eftersom jag planerat för detta med all träning, skolan osv. Så all min planering för våren gick åt skogen. Men mormor körde tillbaka mig till Tibro den natten eftersom jag var tvungen att göra ett nationella (jag missar ju uppsamlingsdatumet eftersom jag skulle opereras då istället). Sen sov hon här och körde hem mig igen efter skolan på fredagen. 
 
Men nu har jag fått en ny tid den 17:e maj. Det är ju mycket sämre eftersom jag inte får träna och bada långt efter operationen. Så jag lär inte så bada på mer än halva sommaren. Men jaja det är sånt som händer ibland. Jag var riktigt ledsen efterom jag även avbokat en resa till Sthlm med kompisar för att gå på konsert. Den skulle jag ju kunnat gå på nu men jag har sålt min biljett. Sen så missar jag nästan 2 veckor i skolan eftersom jag måste vara hemma i Vänersborg en vecka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0