Hos melle

Nu är jag hemma hos Emelie och vi ska snart lägga oss. Har ställt klockan på 03:10 och då bär det av. Wiho!!!

Laxbutiken

IHHHH

Om mindre än ett dygn befinner jag mig i London med min bästa Melle. Fattar fortfarande inte att vi åker så snart.  Ska åka och äta middag med mormor, morfar, min familj och mina kusiner nu. Träffar inte familjen och släkten så ofta så det ska bli kul! Sen ska jag direkt till Melle och sova där eftersom vi måste åka till flygplatsen runt halv 4. Hon sov här inatt och vi vart helt knasiga. Kan bara tänka mig hur det kommer bli de närmsta 5 dagarna. ÄR SÅ GALET TAGGAD!!!

LOV!

Bild tagen för några veckor sedan
Nu när alla andra får lov så har vi i tibro redan haft det en vacka.  Har haft rirktigt roligt och några riktigt mysiga kvällar. Har bla kollat titanic för första gången. Så galet bra film! Har även haft några riktigt bra träningar där allt bara stämmde. Nu så har jag varit duktig och packat allt jag vill ha med till London (tror jag). Kvällen ska spenderas tillsammans med dessa puddingar (bilden). Tjao!

Luxemburg

Kom hem från 5 underbara dagar i Luxemburg i måndags. Åkte ju dit för att tävla och det gick faktiskt ganska bra. Placerade mig på en 13:e plats och åkte två ganksa bra åk. Missade 2Axel bara. Det var hård konkurans men ända fett kul. Bodde tillsammans med Joshi och vi fick ett riktigt stort rum om man jämför med alla andra, sviten typ. Tog dock inte så mycket kort under resan för jag hade fullt upp med annat. Men jag har iaf haft det awesome och så galet roligt.

On my way

Nu har jag packat väskan och sitter i bilen påväg till Landvetter. Ska bli så galet spännande att få åka till Luxemburg och tävla! Ni får hålla tummarna så ska jag göra mitt allra bästa. Ska se om det finns internet på hotellet så kan jag uppdatera hur det går osv. Ha det gött!

Fina ni!

Fick som sagt finbesök igår. Är så galet glad att jag träffade dessa fina männsikor här i Tibro. Stina (mästerkocken) hade bakat världens goaste kladdkaka. Sen hade de köpt en rolig present och skrivit sötaste kortet. Det var en tjejkväll på hög nivå, vilket jag tyckte var ett perfekt avslut på min dag. Så nu är jag 17 år, känns mest som en väntan tills 18 men ändå.

17 Mars

Min födelsedag började på bästa tänkbara sätt. Sen fick jag mysfrukost av mammi och även lite paket. Lite senare på eftermiddagen åkte vi til ishallen och kollade på Ellen som tävlade. Hon var riktigt grym! På kvällen tränade jag 1,5 h också. Sen kom Olivia, Maria och Stina  hem till mig och vi hade det bäst!

Kalas

Tog med mig kameran hem i fredags när släken kom för att fira mig men den dog typ direkt. Smart där Olivia! Hade iaf en riktigt trevlig kväll. Mat, "tårta", skratt, presenter och allmänt babbel. Melle var med också och vi var lika pinsamt konstiga som vanligt.

grattis till mig!

17 år nu då! Ganska gött helt ärligt, bara ett år kvar tills 18!

fun

Det är helt sjukt vad mycket roligt jag har framför mig (peppar mig själv för att bli frisk). Fyller år om 3 dagar. Om en vecka åker jag till Luxemburg för att tävla, hur coolt? När jag kommer hem har jag påsklov. När alla andra här börjar i skolan åker jag till London med bästa Melle. Kan inte fatta att det är så snart! När vi bokade var det 401 dagar kvar. Nu är det bara 18! Sen är det bara 10 veckor kvar tills sommarlov. WIho!

Sjuk

Här ser ni lite av min fina packning (dock alldeles för rosa). Min rullväska är ju också rosa, haha.
Sedan jag har kommit hem så har jag gått och blitt sjuk. Tränade i måndags och det gick riktigt bra. I tisdags tränade jag inte och igår på träningen gick det totalt skit. Det var nog den värsta träningen ever! Men idag ligger jag här och är sjuk så det kanske är förståligt. Men jag måste bli frisk tills imorgon. Ska till Vänersborg och fira min födelsedag med släkten och Melle.

Dag 4 del 2

Efter maten gjorde vi oss lite extra fina eftersom vi skulle på musikal. Vi kollade på lejonkungen (på tyska dock). Det var galet bra gjort och de om sjöng var helt stört duktiga. Sen åkte vi tillbaka till vandrarhemmet och tog vara på allt den sista kvällen innan vi skulle hem. Träffade några nya tyskar på ett kebabställe (?) och sen så var vi på rummet och i korridoren resten av natten. Sov inte så mycket helt ärligt.
Har så galet mycket bilder och så galet mycket att säga men känner att ni inte orkar mer än detta ;)

Dag 4 del 1

Gick upp tidigt och åt frukost. Sedan drog bussen in till hamburg där vi hämtade upp en guide. Han babblade massor och visade oss runt (fast alla typ sov). Sedan hade vi lite fritid som vi spenderade på ett fik innan vi skulle up i en byggnad som kommer bli hur cool som helst! Sen fick jag och Olläh en kompis på starbucks och drog ut på tiden innan vi skulle äta på något ställe som bara serverade potatis. Ganska gott ändå.

Dag 3

Bussen drog iväg tidigt till Hannover och Cebit. En stor mässa med massa teknik, it saker. Vi gick runt där och gjorde inte så mycket faktiskt. Jag och Olivia halvsov på ett café och sedan kollade vi på lol-vm haha. Vi åt även lunch tillsammans med alla andra på en stor resturang. Efter det åkte vi till Hamburg och bodde på ett riktigt nice vandrarhem. Några av oss hittade ett fint ställe att äta på och sedan hängde vi på rummet typ resten av kvällen.

Dag 2

Andra dagen var det dags för Autostadt. Det är typ ett ställe som handlar om bilar. Massa utställningar, visningar, historia osv. Vi fick även åka runt på en tur i en enorm fabrik där de visade hur allt gick till när man gjorde en bil. Har massa filmer från allt detta så ska se om jag kanske fixar ihop något. Vi åkte iaf hem till vandrarhemmet där vi gjorde oss iordning för en gemensam middag med allihopa. Riktigt trevligt! Sen så hjälpte jag och Olläh våran lärare att köpa parfym hahah. Sen drog kvällen igång på riktigt. Träffade tyskar och släppte loss. Har nog aldrig skrattat så mycket!

Dag 1 görmany

Efter att vi åkt buss hela dagen så var vi äntligen framme i Celle. Det är en liten stad i Tyskland som är riktigt mysig. Vi fixade till oss lite sedan stack vi in till centrum. Vi hittade ett ställe där några andra klasskompisar satt så vi joinade dom. Maria fyllde år så vi firade henne lite extra (hon fick ett fint paket på bussen också). Efter maten så drog vi ut på stan. Gick hem ganska sent och gick vilse, haha. Satt uppe och pratade innan vi gick in till våra rum och somnade. Bra start på resan helt enkelt.

On our way

Bilder från båten över till Danmark. Här ser ni min glamourösa outfitt dagen till ära också. Vi åkte buss från 6-17 så det var ganska många timmar. Ni som känner mig vet ju att jag inte kan sitta normalt i en buss så jag valde mjukis, haha. Tror jag satt baklänges mer än vad jag satt normalt. Har så mycket bilder att jag inte vet vart jag ska börja.

det är okey att spåra ur

bilder från olles mobil, som vi för övrigt snodde från henne hela resan. mohahah
Hemma från världens roligatse resa! Har massor att visa er. Men först ska jag träna för 3:e gången idag. Missade ju så mycket förra veckan. Men bilder kommer ikväll!

Wiho

Tyskland levererar!

blö

Min helg har varit kanoners! I fredags var det tjejkväll och födelsedagsfirande, i lördags var det 18-årsfest hos Sebbe och söndagen spenderades med Olivia, träning och plugg. Om vi intehade haft nationella i typ 4 timmar imorgon så hade livet varit på topp! Har så mycket roligt framför mig och redan på onsdag drar vi till Tyskland med klassen + 2:orna. Vill att det ska vara onsdag nu, orkar inte plugga mer matte!

last night

Några från igår
Åt god mat, firade Ellen, spelade awesome spel och hade det fett mysigt! Tack för en fin kväll snyggingar. Måste dock säga att det inte är ok att kolla på farmen ( host, hanna). Men ändå riktigt fina vänner! ♥